Zoeken in deze blog

23 januari 2012

Dag 6: Chili sin Carne


Eindelijk heb ik weer een beetje tijd om relaxt te kokkerellen. Afgelopen weekend hadden we 2 leuke eetgroepen...vrijdagavond hadden we 19 gasten en zaterdag 14 mensen over de vloer. Een drukte, maar gezellig en geslaagd. Op vrijdag had ik nog nét tijd om de gevulde paprika's te maken, maar zaterdag geen tijd om ook voor mij en Bart te koken...dus aten we mee met de gasten...een geluk voor Bart! Zondagavond aten we restjes macaroni! Vandaag dus weer een Challenge-dag en zoals beloofd wordt het chili SIN carne. De carne had ik al gebruikt in de macaroni eerder deze week.
Boodschappen:
- 2 blikjes kidneybonen € 0,98
- rode paprika (van de markt) € 0,50
- 1 ui € 0,20
- 2 wortels € 0,30
- 1 courgette € 0,79
- kruiden enzo € 0,20
Kosten: € 2,97
Ik had nog lekker veel rode paprika, 2 wortels en een courgette en 2 tomaten...die gingen allemaal in één pan, eerst een uitje fruiten, dan de rode paprika en wortel erbij en goed bakken. Daarna de courgette en tot slot de tomaten goed meebakken. Een beetje rode peper erbij en ook wat zout, komijn en korianderzaak.
Als allerlaatste de kidneybonen erbij!

Lekker een éénpansgerecht en supersimpel! Er blijft vast wat over van deze chili, en daar ga ik waarschijnlijk nog een keer burritos van maken deze week. Lekkere tortillas vullen met de chili, plenty käse erin én erover en in de oven ermee. Erbij een klodder sour cream!

1 opmerking:

  1. Als je niet zou weten dat er geen vlees in zou zitten dan zou je het bijna niet merken. Oftewel een aanrader voor carnivoren die eens een keer een dagje géén vlees willen eten.

    PS Over die burrito's: zelf maken is natuurlijk het allerlekkerst. Maar (en dan nu een opmerking die niet op een kookblog thuishoort) ik kan stiekem ook erg genieten van zo'n simpel pak burrito's van de knorr... hmmm (zeker als ze goed gegratineerd zijn).

    BeantwoordenVerwijderen