Zoeken in deze blog

25 januari 2012

Dag 7: dan toch eindelijk de challenge klaar! En klaar voor een nieuwe!

De mini-challenge is voltooid. Dat wil zeggen dat ik 7 dagen voor maximaal € 5 per avond voor 2 personen heb gekookt. En dan ook een beetje verantwoord, dus niet alleen maar spaghetti met tomaten uit blik, maar met echte groentes e.d. Ha ha.
Arme Bart, die was blij dat er gisteren eindelijk weer eens een kippenpoot op het menu stond (met rösti en bloemkool). En ik eerlijk gezegd ook wel een beetje.
We zijn verwende 'poeten', zou mijn moeder zeggen. Maar goed, het is dus heel goed te doen. Zeker als je van de restjes weer een nieuwe maaltijd weet te creëren: goedkoop en makkelijk.
Nu ben ik dus wel een redelijke kookliefhebber, dus probeer ook graag nieuwe dingen en hou van lekker eten. Dat is dan toch vaak duurder dan € 5 per avond.
Nieuwe uitdagingen ga ik aan! Dus als jullie ideeën hebben, kom maar op!

Op de 7e dag kookte ik de restjes macaroni op met wat verse tomaten en courgette. Alles in een ovenschaal...eerst de helft van de macaroni, dan de courgette in plakjes, dan de rest van de macaroni en bovenop verse tomaten en geraspte kaas en dan even 20 minuten in de oven, totdat de kaas gesmolten is en lekker bruin.
Boodschappen:
- restjes macaroni € 0,-
- tomaten € 0,60
- courgette € 0,79
Kosten: € 1,39

Ik heb helaas geen foto van de ovenschotel.  Toch: smakelijk eten!

1 opmerking:

  1. Laatste dag van de challenge: simpel, eenvoudig en lekker.

    Zo, wie komt er met een nieuwe challenge voor Cecile. Preferably iets met enorm lekker eten. Ik heb er nu al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen